Épületfeltüntetés

-

Épületfeltüntetés

Épületfeltüntetés

Új és meglévő épületek, építmények feltüntetése az ingatlan-nyilvántartási térképen és a tulajdoni lapon. Célja a földhivatal nyilvántartási adatbázisában történő földrészleten belüli változások átvezetésére, új építésű ház, meglévő épület, vagy annak bővítése esetén.
Nagyon fontos elkészíteni az épület feltüntetést, íme néhány fontos szempont:

Épületfeltüntetés szabályai

Az Épületfeltüntetés földmérési munkája esetén a helyszíni felmérést és munkarészeket az érintett jogszabályban leírtaknak megfelelően végzem el. Az egyik legfontosabb követelménye az épületfeltüntetés ingatlan-nyilvántartási átvezetésének, hogy meglegyen az épületek használatbavételi engedélye vagy valamilyen építésügyi hatóság által kiállított határozat (pl. fennmaradási engedély)

Épületfeltüntetés utólag - hogyan működik?

Az építmény feltüntetésének akkor is ugyanaz a menete mint a normális folyamat, ha az épület már régóta állt csak valamilyen okból nem lett feltüntetve és az épületfeltüntetést utólag szeretnénk megcsinálni. Ebben az esetben az épületfeltüntetés ingatlan-nyilvántartási átvezetéséhez egy fennmaradási engedélyt kell az építésügyi hatóságtól szerezni (abban az esetben ha a földhivatal nem fogadja el a meglévő régi használatbavételi engedélyt). Az építésügyi hatóság kérheti az épület újbóli elkészített tervrajzát.

Épületfeltüntetés menete

  1. Első lépés a helyszíni felmérés amely során megmérem a munka elkészítéséhez szükséges természetbeni állapotot: a telken fellelhető összes épületet, telekhatár sarokpontjait, szomszédos telkek közterületről elérhető telekhatár sarokpontjait,…
  2. A tulajdonossal kitöltetem az ingatlan-nyilvántartási kérelmet ami az épületfeltüntetés ingatlan-nyilvántartási átvezetéséhez szükséges
  3. Megrendelem a földhivataltól a munka elvégzéséhez szükséges földmérési földhivatali adatokat.
  4. Elkészítem az összes dokumentációt, digitális térképi anyagot és minden egyéb szükséges papírt.
  5. Ezt követően a kész munkát minden szükséges dokumentummal együtt beküldöm a földhivatalra vizsgálatra.
  6. A földhivatal a vizsgálatot követően záradékolja az épületfeltüntetési vázrajzokat.
  7. Ezt követően a záradékolt épületfeltüntetési vázrajzokat feltöltöm az OÉNY-be (Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszere)
  8. Amint meg van a használatbavételi engedély, a földhivatal elvégzi az épületfeltüntetés ingatlan-nyilvántartási átvezetését.

Mennyi az épületfeltüntetés ára?

Az épületfeltüntetési munka kiinduló árairól az Árlistában tájékozódhat.
Az épületfeltüntetés ára a következő tényezők alapján módosulhatnak:
Mivel a munkadíj sok tényezőtől függ, nem lehet minden munkára érvényes díjakat meghatározni. Csak az előzetesen megbeszélt költségek és munkadíj van mely az adott munka méretéhez van igazítva.

Ajánlatkérés

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Épületfeltüntetés
Kapcsolat
Close Search Window